Kuwait cancels licences of three TV channels.

Kuwait’s Ministry of Information has canceled the licences of three television channels operated by a media group which also owns a newspaper known for speaking out against the government, state news agency KUNA said.

The decision to take the Al-Watan, Al-Watan Plus and Al-Watan Ghanawi channels off the air was a result of an earlier trade ministry’s decision to cancel the business licence of operator Kuwait Media Group, the agency said late on Thursday.

The group, which also published al-Watan newspaper – known for being critical of the government – had its licence cancelled by Kuwait’s trade minister in January on the grounds that it had violated corporate regulations.

Al-Watan was one of two newspapers suspended by a judge for two weeks last year after IT reported on an audio recording that discussed an alleged plot to overthrow the Gulf state’s rulers.

Kuwait, a major oil producer and US ally, has imposed a news blackout on an investigation into the tape, saying that media coverage about it was damaging to the country.

Kuwait has about a dozen daily newspapers, which often include criticism of government ministers, including some ruling family members. However, issues related to the ruling system itself – a hereditary dynasty – are especially sensitive.

Via: KUNA/Arab Times

No.of Reads (141)

Rate this post !!!!
  • Awesome (33.3%)
  • Interesting (33.3%)
  • Useful (33.3%)

WCK

A light Year Ahead News Source.

Feedback & Support